Mooi verhaal, maar wel wat voorspelbaar

Petra Wiggers 13 januari 2018
Het boek gaat eigenlijk over twee jongen mensen (Margaret en Peter) die verliefd op elkaar worden. Hij, een Duitse soldaat in krijgsgevangenschap in Amerika, en zij, een eenvoudig Amerikaans meisje. Na de oorlog blijkt dat ze zwanger is. Ze schrijft hem, maar wacht tevergeefs op zijn antwoord. Ook hij wacht op een antwoord. Beiden horen niets en denken dat de één de ander is vergeten.
Het verhaal begint met Emily de kleindochter van Margaret. Zij is eenzaam. Haar moeder is overleden, haar vader is al vetrokken toen ze nog jong was. Haar oma is overleden en zelf heeft zij haar baby laten adopteren waar ze spijt van heeft.
Emily krijgt op een bepaald moment een schilderij toegestuurd waarop haar oma Margaret staat afgebeeld. Daarmee start de zoektocht naar het leven Margaret en Peter, de geliefde van oma.
Ik vond zelf de schrijfstijl af en toe overdreven en het boek was voorspelbaar maar vind het toch een aanrader. Er zitten een aantal aspecten in het boek waar je zeker van kunt leren. (Blijf niet hangen in het verleden maar leef in de toekomst).

Meer recensies van Petra Wiggers