Ik mis het doe-boek. In mijn ogen Plan-B.

12 juli 2016
'Denk als een kunstenaar' doet meer beloven dan dat het waar maakt. De speelse maar ook drukke voorkant van het boek doet overkomen dat je gaat denken als een kunstenaar. Waarbij je je eigen creativiteit gaat ontdekken of prikkelen. Een doe-boek, zoals het boek werd omschreven, is het zeker niet. Het is eerder een informatief 'ik pak je uit de kast, lees een stukje, en leg je weer weg boek', met aardige uitspraken en informatie over een aantal kunstenaars. Ik vind de denkwijzen van de kunstenaars die aan bod komen beperkt. En ik mis in het boek hoe je zelf net zo creatief kunt zijn en denken als een kunstenaar.
Het boek leest lekker weg maar heeft ook langdradige momenten. Uitspraken in het boek vind ik nogal bepalend en dwingend over komen.
De binnenflappen met afbeeldingen van schilderijen vind ik een toevoeging aan het boek. Wel had de kunstkeuze van mij gevarieerder mogen zijn.

Meer recensies van