Carve the Mark Veronica Roth

Pooja Baldew 11 februari 2018
Ik was heel benieuwd toen ik dit boek voor het eerst in handen had, ik wist door wie het geschreven was en was reuze benieuwd naar dit boek. Dit komt ook omdat ik grote fan was van de divergent serie.

Carve the mark is geschreven in twee perspectieven, dat vind ik als lezer heel fijn. Het boek gaat over een universum waar iedereen een gave heeft. Je hebt verschillende personages, zo heb je Cyra haar gave is pijn geven aan anderen, haar broer Ryzek is de baas over een land, gneaamd Shotet. Maar Cyra wordt misbruikt door Ryzek om zo de mensen in Ryzek's land in controle te houden dit door ze pijn te doen. Maar Cyra is niet alleen een wapen, ze is ook slimmer, veerkrachtiger en sneller dan Ryzek denkt. Totdat ze Akos ontmoet en alles veranderd.
Dit boek vond ik vooral heel spannend en sci-fiction, ik zou dit boek ook aan andere aanraden, omdat ik dit toch één van mijn favorieten boek is die ik tot nu toe heb gelezen. Dit komt doordat toen ik eenmaal begon met lezen, het boek niet meer kon wegleggen en het in een keer heb uitgelezen.
Het boek eindigt heel open, maar gelukkig is deel 2 al uit en kan ik niet wachten om dat boek te lezen. Ik vond de schrijfstijl heel fijn, in dit boek legt ze alles duidelijk uit en haar characters worden goed beschreven. Ik vind de verhaallijn ook heel goed gekozen, omdat ik niet zo veel boeken met zo’n verhaallijn heb gelezen.

Meer recensies van Pooja Baldew