De orde van de Poortwachters Oli Veyn

Pooja Baldew 07 februari 2018
Dit is een boek voor jongeren, maar ook voor ouderen. Het is een avontuurlijk/ fantasy boek, dus als je van deze genres houdt, is dit een boek voor jou.
Het boek gaat over Nodi, ze wordt gepest en heeft rood haar. Ze heeft een broer die dol is op steampunk. Wat ze vooral wil is zo onzichtbaar mogelijk zijn, maar telkens wordt ze toch weer lastig gevallen en gepest door haar klasgenoten. Ze gaat samen met de klas op schoolreis naar Stonhenge, waar ze langzaamaan afdwaalt van de groep en een man vol tatoeages tegenkomt, die valt haar uit het niets aan. Ze wordt net op tijd gered door de knappe Rag. Ze is helemaal in de war en heeft een gebroken arm. Nido gaat snel terug , maar komt erachter dat haar klas er niet meer is. Nog voordat ze naar de bus gaat, wordt ze meegenomen door gewapende mannen.
Het boek is heel spannend, wanneer je eenmaal verder leest wil je het boek meteen uitlezen. Nido ontdekt allerlei dingen en maakt dingen mee, waardoor zij als karakter veranderd in de loop van het verhaal. Als lezer vond ik de karakterontwikkeling heel duidelijk en goed en maakt dit boek steeds leuker. Wanneer Nido terecht komt in de BTD, wat staat voor Berlin Training Devision wordt het verhaal steeds spannender en komt de titel aanbod, want de BTD is onderdeel van De orde van de Poortwachters.
Ik heb echt genoten van dit boek, dit is echt een aanrader voor iedereen en ik kan niet wachten tot de tweede deel uitkomt. Het verhaal is ook heel goed geschrevenen en de schrijfstijl was heel fijn om te lezen.

Meer recensies van Pooja Baldew