Sevenster - Alexandra Penrhyn Lowe

Pooja Baldew 04 februari 2018
Dit boek was geweldig! Als je houdt van een leuk en spannend boek dan is Sevenster een echte aanrader!
Sevenster gaat over een meisje genaamd, Eveline. Haar doel deze zomer is om een leuke jongen te vinden met wie ze haar eerste zoen wil gaan beleven. Maar tijdens een feest roept ze geesten op, waardoor ze nu dingen ziet die anderen niet kunnen zien. Ze is doodsbang, dat er een kwade geest in haar lichaam zit, dus probeert ze een manier te vinden om alles terug te draaien. Maar dan komt Eveline erachter dat ze een eeuwenoude gave van de Wachters heeft, waardoor zij geesten en demonen kan zien, maar aan de andere kant zien zien de zij haar ook. Haar doel is nu niet meer om een leuke jongen te vinden, maar om in leven te blijven.
Eveline is een personage waar ik heel fan van ben geworden, ik vond het vooral leuk dat ik als lezer met haar ging meedenken en ging meevoelen. Daarom werd het boek voor mij als lezer nog leuker. Ik vond de verhaallijn ook heel leuk en fijn om te lezen. De onderwerpen als geesten oproepen vind ik altijd wel interessant om te lezen, en dit was dan ook één van de redenen waarom ik dit boek heel graag wilde lezen.
De voorkant van het boek sprak mij wel aan, ik was meteen getriggerd door de kraai op de voorkant, maar ook door de grafische vormgeving. Dit zorgde ervoor dat het boek mijn aandacht had getrokken.

Meer recensies van Pooja Baldew