Showstopper Hayley Barker

Pooja Baldew 25 februari 2018
Dit boek was geweldig!!! Als je houdt van een mysterieus boek die zich afspeelt in het circus is dit echt een boek voor jou!
Het boek gaat over Hoshiko en hij wordt gedwongen te werken in het circus. Dit is de gevaarlijkste circus. Alleen is dit circus ietwat anders, want het circus wordt bezocht door de zuivere. En de reden dat hun naar het circus gaan is dat er doden moeten vallen tijdens de optredens. Eigenlijk gewoon ter vermaak. De artiesten zijn in hun ogen niets waard en worden Droesems genoemd. Een droesem is in hun ogen niets waard en het zijn vaak mensen die zwakke genen hebben. Maar Hoshiko weet dat er meer achter zit in die mensen die daar werken, ze zijn wel iets waard en komen ook ergens vandaan. Kleine kinderen worden uit de sloppenwijken geplukt en worden gedwongen om te werken in het circus. Het is totaal niet leuk om daar te werken en ze worden extreem slecht behandeld door de spreekstalmeester Silvio, hij is heel wreed en als je daar werkt weet je nooit of je de volgende dag nog leeft. De artiesten hebben het ontzettend zwaar en lijden pijn, terwijl de buitenwereld hier helemaal niks van merkt. Maar dit alles veranderd als een zoon van een belangrijke minister ontdekt dat het circus gruwelijk is. Hij probeert door allerlei manieren te veranderen en te verbeteren. .
De voorkant van het ziet er prachtig uit en het boek is één van de mooiste covers die ik heb gezien. Dit boek was heel leuk om te lezen, de auteur heeft het boek super mooi geschreven en als lezer ontdek je steeds meer naarmate je verder leest. Ook vind ik de verhaallijn heel origineel en is het een echte aanrader voor iedereen, dit boek is echt voor iedereen, jong en oud en ik kan niet wachten om het tweede deel te lezen.

Meer recensies van Pooja Baldew