Wolfsbloed Alexandra Penrhynn Lowe

Pooja Baldew 18 juni 2018
Dit boek ging meteen door waar Sevenster eindigde. Eveline heeft al heel wat dingen meegemaakt. Nadat ze glaasje ging draaien veranderde haar hele wereld. Ze komt erachter dat ze een Wachter is. Ze ziet geesten van overleden dieren en mensen en twijfels soms of de dieren en de mensen die ze ziet wel echt is. Maar doordat haar krachten zijn ontwaakt, komen ook geesten en demonen op haar af. En wordt ze gezocht door de Broeders. En zo gaat het verhaal verder in Wolfsbloed.

Wat heel fijn was aan het begin van Wolfsbloed, was dat de belangrijkste momenten in Sevenster nog een keer benoemd werden. Dit is heel fijn als je Sevenster een tijdje geleden had gelezen. Ik was heel benieuwd hoe Alexandra het verhaal verder ging vertellen, ik was al helemaal fan van Sevenster, dus mijn verwachtingen waren hoog! Maar ook van Wolfsbloed ben ik ontzettend fan geworden, het boek is super goed geschreven en de schrijfstijl van Alexandra is superfijn om te lezen. Het boek is zo spannend dat ik het in één keer heb uitgelezen! Dit komt ook omdat er in het boek ontzettend veel onverwachte dingen gebeuren in het boek die ik als lezer heel fijn vind!

In Wolfsbloed gaat Eveline naar Parijs, waar ze andere Wachters ontmoet. Ze gaat ook op onderzoek uit waar haar moeder is. Naarmate je verder in het verhaal in het verhaal komt en verder leest, kom je steeds meer te weten over de Wachters. De nachtmerries worden steeds duidelijker voor de lezer, waardoor je verhaal ook beter gaat begrijpen.

Kortom ook deze deel is ontzettend goed geschreven en ik kan niet wachten om Nachtrijder te lezen! En wat Eveline nog meer gaat meemaken.

Meer recensies van Pooja Baldew