King op zijn best?

Het was al weer een tijd geleden dat ik een Stephen King heb geprobeerd. Het verhaal is wel bekend en het is meesterlijk verfilmd. En dat is denk ik de manco aan het lezen van een boek wat zo briljant verfilmd is.
Het verhaal is niet onaardig verteld door Stephen King. Hier en daar wat lange uitweidingen, maar er zaten ook genoeg spannende momenten in. Maar je merkt dat het verhaal in feuilleton vorm geschreven is en hierdoor treden er herhalingen op bij de delen in het boek.

Wat ik vooral miste aan het verhaal is de sfeer. Die kwam niet over. Ik had verwacht de zelfde sfeer en impressie tegen te komen als in de film en dat viel tegen. Hierin schoot Stephen te kort. Maar over het algemeen was dit wel een van de betere King boeken die ik heb gelezen.

Meer recensies van Princess Marcella