Overbodig derde deel van de Plaag reeks

Princess Marcella 26 februari 2016
Een nieuwe Plaag treft de westkust van Amerika. Cam Najarro en Ruth Goldman slaan wederom op de vlucht en sluiten zich aan bij een groepje overlevende militairen om een vaccin te vinden.

Dit derde deel is een overtreffende trap van de eerste twee delen. De Plaag is gruwelijker, je waant je in een Walking Dead serie. Er vallen meer slachtoffers en de overlevenden overleven onder erbarmelijke omstandigheden. Het verhaal eindigt wederom in een daverende climax. En mogelijk is dit wel het probleem met deze roman. Het ligt niet aan de vertaling of de redactie, want dat is een stuk beter dan de eerste twee delen. Ik kreeg veel deja-vu gevoelens bij het grootste gedeelte van het verhaal, alleen dan in overtreffende trap. Jeff verteld niets nieuws en herkauwt veel van zijn ideeën en waar hij wat mee had kunnen doen, denk aan veranderde ecologie, doet hij niets mee. En dat is jammer.

Dit is met al een recht toe aan actie thriller geworden. Als je daar van houdt is dit een goed te pruimen boek. Als je een verrassend verhaal wilt, dan kan je beter dit boek overslaan.

Meer recensies van Princess Marcella