De tijd dringt, de klok tikt, 24 uur de tijd.....

Deze bundeling van thriller verhalen bevat 21 verhalen van Vlaamse en Nederlandse schrijvers. Allemaal met de thema, wat gebeurt er als je nog maar 24 uur de tijd heeft.

Alle schrijvers zijn ervaren met schrijven van verhalen en zetten een mooi, gruwelijk verhaal neer. Dat merk je aan de schrijfstijl, de opbouw van verhaal en de spanning boog. Ik vind het jammer dat de meeste verhalen de zelfde thema hebben, ze gaan op de een of andere manier over dood en vernietiging en eindigen slecht. Ik had er graag meer verhalen tussen gezien die een positief einde hadden. Dat het niet eindigt in de dood op de een of andere manier of de dood op een andere manier omhelzen. Door deze setting vond ik de verhalen veel op elkaar lijken, zet er meer verhalen tussen zoals Iane Myre, Melissa Skaye, Klaartje Gras en Alian De Lannoy. Dat geeft een afwisselender bundel dan dat het nu is.

Toch vind ik dit nog steeds een lezenwaardige bundel. Deze bundel geeft een mooi beeld van de huidige schrijvers in korte verhalen. Ze zetten allemaal verhalen neer die het lezen waard zijn.

Meer recensies van Princess Marcella