Een broeierige steengoede Horror met een menselijke kant.

Als Nick Grevers verminkt terugkomt van de beklimming van de Maudit, waar zijn klimmaatje Augustin Laber bij verongelukte, probeert hij samen met zijn vriend Sam Avery de draad op te pakken. Maar de berg laat hem niet met rust en langzaam komen we te weten wat er nu echt op de berg is gebeurt en waarom de berg Nick niet wil loslaten. Lukt het Sam om Nick te redden....

Thomas heeft weer een spannende, meeslepende Horror roman afgeleverd. Het is heel anders dan het dromerige Harten Sara of de spannende, met humor doorspekte HEX. Dit boek is geheel anders van toon en verwacht niet het zelfde als zijn voorgaande boeken. Dit boek is grimmiger, met onderhuidse spanning, met vervreemdende scenes op de berg. Maar het gaat ook over de strubbelingen in een relatie, Je ziet hoe Sam en Nick worstelen met hoe om te gaan met wat er met Nick is gebeurt. En dit is juist het sterke aan deze roman. Het maakt het heel menselijk. Thomas neemt hiervoor ook de tijd om het verhaal te vertellen. De scenes op de berg zijn adembenemend, het toewerken van wat er gebeurt is op de Maudit zijn juist heel creepy, onderhuids kippenvel gevend van er klopt iets niet, pas op, weg hier. En in contrast daar tegenover staan de scenes van onbegrip, vervreemding, maar ook liefde tussen Sam en Nick na het ongeluk. Dit maakt het een heel volwassen roman, naast de spanning en Horror zit er ook heel veel menselijkheid in. Dit tilt de roman naar een hoger niveau. Het einde van Echo vindt ik ook heel mooi, heel surrealistisch weergegeven. Een mooie afsluiting van waar hij al die 600 pagina's naar toe werkt.

Ik vind deze roman echt een aanrader als je van onderhuidse Horror houdt met een menselijk verhaal in verweven. Thomas heeft weer een werk afgeleverd dat mij heeft meegesleept op zijn tocht. Zeker anders dan zijn andere boeken en dat mag ik wel van Thomas, elke keer verrast hij mij met een heel ander verhaal.

Meer recensies van Princess Marcella