Een boek vol moderne Horror en gruwel verhalen

Princess Marcella 20 november 2015
Insomnia is ontstaan naar aanleiding van een schrijfwedstrijd georganiseerd door LetterRijn. De opdracht was verhalen te schrijven in de trant van Edgar Allan Poe. En jammer genoeg stonden er maar weinig verhalen in die mij het gevoel gaven een Poe gelijkend verhaal te lezen. Het is een boek geworden vol hedendaagse Horror en gruwel verhalen. De Horror verhalen spraken mij meer aan dan de gruwel verhalen. Ik lees liever over bovennatuurlijke zaken, hoe eng ook, dan over de verdorvenheid van de echte mens.

Mooie verhalen zijn.
Huize Waldsteyn van I. Burdick, Nienke Pool's Grafdicht en De erfenaam ven Mike Jansen. Deze verhalen riepen bij mij de sfeer op van een Poe verhaal.
Met de verhalen van Jan P. Meijers, Denise Michelle Pol, Saskia van Gelderen en Nanny Luijsterbes, was het ook goed griezelen.

Dit is een anthologie geworden voor elk wat wils die houd van huiveren en griezelen.

Meer recensies van Princess Marcella