Fantasy met humor en een zucht naar meer.

Raaf wordt midden op een kruispunt wakker zonder geheugen en hoort van de heks Hekate en de pratende kat Balderus wat zijn lotsbestemming is. Het heroveren van zijn erfgoed. Hij gaat op weg maar komt allerlei hindernissen tegen. Zou het hem ooit lukken om zijn doelen, het veranderen in een raaf en het heroveren van zijn erfgoed te bewerkstellingen...

Zo ontspint een kleurrijk verhaal met leuke personages. Vooral de katten Balderus en Selma en de heksen van de heksenkring rondom Hekate toverde bij mij verschillende keren een glimlach op mijn gezicht. Verder leef je mee met de ontwikkeling van Raaf. Hoe hij moeilijkheden heeft met zijn transformatie tot raaf en zie je dat hij soms geheel in het duister tast van wat zijn lotsbestemming nu eigenlijk is.. Wat ik wel jammer vond is dat er weinig tijd besteed is aan het uitwerken van de bliksemvangers, daar had ik graag wat meer over gelezen.
Het verhaal neemt de tijd om het verhaal te vertellen. Hier en daar had het verhaal van mij best wat sneller verteld mogen worden, maar aan het eind heeft ze de vaart er goed inzitten en komt het tot een mooie climax.

Dit is het eerste deel van een reeks aan boeken en je merkt aan het eind dat nog niet alle vragen zijn beantwoord en dat maakt nieuwsgierig naar de volgende delen. Met al is dit een leuk Fantasy boek met een mooi verteld verhaal geworden. Zeker een aanrader voor iedereen die zich wil verliezen in een wereld waar vogel-vormveranderaars, pratende katten en kibbelende heksen in voor komen.

Meer recensies van Princess Marcella