Recensie Driftleven

Moeilijk om een recensie over Driftleven te schrijven. Dat komt -denk ik- omdat het enerzijds knap in elkaar zit. Immers, aan het begin denk je al te weten wat er speelt en wie de dader is, maar dan heb je nog minstens 300 pagina's te gaan. En die wil je tóch uitlezen. En dat komt door de snelle, vlotte schrijfstijl. Met name de verschillende perspectieven vond ik heel knap gedaan/goed bedacht. Je vliegt gewoon door het verhaal heen.
Het einde vond ik niet voorspelbaar, maar ook geen heel bijzondere ontknoping. Anderzijds is het verhaal zelf wat dunnetjes en leunt het op wat toevalligheden. De band die Emma met 'de dood' heeft, had ik graag iets meer uitgewerkt/begrijpelijker willen zien.
Dwaalspoor, dat ik hiervoor heb gelezen, vond ik beter. Omdat ik dat boek (gemotiveerd) drie duimpjes heb gegeven, krijgt deze er van mij twee.

Meer recensies van Puck Vermeulen