In tweestrijd

Rachel van der Lee 28 juni 2019 Auteur
Als tiener is Karena Jorge de enige die haar tweelingbroer Charles in toom kan houden. Charles heeft een bipolaire stoornis die verergert naarmate hij ouder wordt, tot op het punt dat hij een gevaar wordt voor zichzelf - en anderen. Op hun achttiende verjaardag rijden Charles en Karena met hun auto zo dicht mogelijk achter een tornado aan. Wat er dan gebeurt is zo verschrikkelijk dat de tweeling vanaf die dag het contact met elkaar volledig verbreekt.
Twintig jaar later krijgt Karena een telefoontje van een psychiatrische inrichting waar Charles onder dwang is opgenomen. Ze besluit dat het tijd is om af te rekenen met het verleden en gaat haar broer ophalen, maar bij aankomst blijkt hij ontsnapt te zijn. Ze heeft maar één aanwijzing om hem op het spoor te komen: Charles is nog steeds gefascineerd door extreem weer en het tornadoseizoen is net begonnen...

Mijn verwachting lag hoger na het lezen van "het familieportret" wat ik erg indrukwekkend vond. Dit boek is een beetje rommelig. Het verhaal is opgesplitst in drie delen waarvan het verleden van de hoofdpersonages een onderdeel is en waardoor je ze goed leert kennen.
Het tornado jagen was wel interessant maar het duurde wel allemaal heel erg lang. De personages zelf maken wel heel veel goed en de schrijfstijl is wel heel prettig. Toch een tegenvaller na het lezen van "het familieportret."

Meer recensies van Rachel van der Lee