Je verleden blijft je achtervolgen.

RagasColin 07 oktober 2018
In het boek Honolulu king volg je het verhaal van Hardy Hardy een Indonesiër die in Nederland een restaurant heeft. Vroeger speelde hij de steelgitaar in de band Honolulu kings waar ook Cok en George bij speelde , twee vrienden die nu samen met hem hun tijd doorbrengen in het restaurant. Het thema was zeer boeiend naar mijn mening aangezien je eens in de schoenen staat van een persoon die alles in zijn leven lijkt te verliezen en toch door de hulp van zijn omgeving er terug bovenop komt. Alhoewel mijn verwachtingen van het boek anders waren aangezien de titel en waar ik dacht dat het over zou gaan heeft het me toch zeer geboeid en heb ik dit boek met plezier gelezen. Het boek is zeker te vergelijken met het echte leven waarin mensen slechte dingen doen uit frustratie of omdat ze het gevoel hebben dat ze iets missen of verliezen. Het valt me op hoe erg ik me heb meegeleefd met de karakters en dan ik me soms ook zeer kon ergeren aan dingen die iemand dan ook ergert. Het boek was op veel moment wel zeer shockend als je de verhalen hoort van Hardy of van de mensen die in het restaurant zijn opgenomen en dan kan het ook wel even goed zijn om het boek weg te leggen en eens goed na te denken over wat er net gezegd is. Zeker een aanrader!