de bende van verstuyft

Renate 22 juni 2017 Hebban Team
Guy Prieels neemt je met het boek bloedbroeders mee naar het België waar de 1ste wereldoorlog dan nog bezig is.
Zo volg je Rene Verstuyft als soldaat in de loopgraven, hoe hij deserteert, maar vooral hoe hij een bende begint samen met zijn broer Rosse Mon die door het arme Vlaanderen trekken.
Waar zij dankzij tipgevers de "rijkere" beroven met het nodige geweld.

Prieels is echt een verhalenverteller, elke bladzijde blijft boeiend.
Er staan ook veel vlaamse woorden in wat eigenlijk ook hoort in een boek als deze, zo blijf je echt in de sfeer van het verhaal.
Ook heeft hij een hele fijne schrijfstijl, het is net of je ook echt in het verhaal zit.
Het verhaal is gebasseerd op feiten, maar dan echt als een verhaal verteld.
Het verhaal heeft verder ook gewoon echt alles in zich, gruwelijk, veel geweld, romantiek, spannend en doorspekt met humor.
Het laat goed zien hoe het leven in die tijd was, iets waar je je nu bijna niet iets van voor kan stellen.

In het begin was het heel even lastig om in het verhaal te komen, maar dat lag meer aan mijn kennis van de Franse taal, zeker niet aan het verhaal.

Dit boek is zeker de moeite waard om te lezen,

Meer recensies van Renate