Ook op de site: http://ranisbooks.weebly.com/blog/het-stille-blauw-veronica-rossi

Aria en Peregrijn weten dat de tijd dringt om het stille blauw te vinden terwijl aetherstormen genadeloos de Getijen blijven aantasten. Maar hoe moeten ze dit oplossen en tegelijk proberen de leden van de stam te beschermen tegen de ijzingwekkende Sabel en consul Hess die een samenwerkingsverband sluiten om het stille blauw te vinden en tegelijk Sintel uit de klauwen van de twee mannen bevrijden voor het te laat is.

Recensie:

Het derde boek in een bloedstollende een meeslepende serie. Een verhaal dat ervoor zorgde dat ik op het puntje van mijn stoel kwam te zitten en met wild bonzend hart van spanning gedwongen was te blijven lezen, wilde ik kalmeren.
Het laatste boek in de geweldige reeks van Veronica Rossi was zeker en vast een topper.

Sommige reeksen kunnen plots vervreemden, alsof je niets meer herkent van in het eerste boek.
Maar Het stille blauw is daar geen voorbeeld van. Situaties blijven herkenbaar en het doel van het boek blijft ongeveer hetzelfde - zoeken naar het stille blauw.

Het stille blauw is een sciencefiction verhaal, vermengt met romantiek en natuurlijk dat laagje spanning en mysterie. Rossi creëerde een aannemelijke toekomst op aarde die niet rooskleurig bleek te zijn, maar was doordrongen met gevaren die om de hoek lagen te loeren. Nog steeds fascineert het me hoe ze de Zieners, Scires en Audires tot leven heeft weten te wekken en dat op een realistische manier. Wie zegt dat het niet mogelijk is om zintuigen verder te ontwikkelen? Haast tot ze weer dierlijk zijn. Een neus die sterker is dan die van een wolf, ogen scherper dan een havik en oren die duidelijker oren dan een knaagdier.

Ook de personages intrigeerden me enorm. Rossi maakte duidelijke, goed uitgewerkte karakters met hun eigen perfecties en imperfecties. Van Aria, het meisje dat onzeker start zonder te weten hoe ze moet overleven en uitgroeit naar een echte heldin, tot Peregrijn, de tegenpool van haar, die alles weet over overleven in de wildernis en haast gevoelloos lijkt, tot hij zijn andere kant aan haar laat zien. Sabel werd uiteindelijk ook een van mijn favorieten. Hij was dubbel, als ik het zo mag zeggen. Zijn emoties en stemmingen leken moeilijk te peilen en stonden me wel aan, want de slechterik mag wel iets mysterieus over zich hebben. Het mooie aan de karakters van Rossi is het feit dat ze allemaal een kant hebben die je verrast, een kant die je niet verwachtte.

Het derde boek was misschien zelfs nog spannender dan de voorgaande twee. Haast geen enkel moment zat ik niet vastgekluisterd achter de papieren, smekend dat alles goed zou komen. De stijl van de schrijfster is fijn om te lezen, vlot en doorweven met prachtige beeldspraak die in je bewustzijn achterblijft.

Dit boek verdient zeker vier sterren! Een topper! Een boek dat iedereen moet hebben gelezen en een prachtig plaatsje verdient in zijn/haar boekenkast.

Reacties op: Het stille blauw - Veronica Rossi

Bestel het boek bij Libris vanaf 10,00 Bestel het ebook bij Libris voor 9,99