Quirky read met belangrijke topics

Rani 24 juni 2018
Leah is een onzekere, dikke, biseksuele tiener die nog niet uit de kast gekomen is. Ze bevindt zich te midden van de chaos van het laatste jaar middelbaar, waar haar vriendengroep uit elkaar begint te vallen een daarbovenop heeft ze ook nog eens een crush op een vriendin.

Leah is een complex personage. Op sommigen momenten kun je je maar al te goed relateren met haar, op andere momenten is ze onaardig en gedraagt ze zich als een heuse bitch zonder enige aanvaardbare reden. Maar ze is ook een verademing in de YA-wereld: ze is weliswaar dik en biseksueel, maar ze aanvaardt zichzelf en ze vindt het helemaal niet erg om dik te zijn!

Het boek speelt zich af in een typische highschool-setting en is op dat punt niet echt vernieuwend. Helaas maakte de aanloop naar het bal toe een clichématige indruk achter. Het boek bleef mijn aandacht vasthouden, maar achteraf gezien vond ik wel dat er iets 'miste'. Een bepaalde spanning kon ik niet vinden in het boek.

Leah on the offbeat is een quick read die je in no-time uit hebt. Maar het gaat geen blijvende indruk op je nalaten ondanks de diverse thema's (geaardheid, vriendschap, racisme) die het boek aanhaalt.

Meer recensies van Rani