Reizen en literatuur

rbbrleest 23 juli 2018
De reis als verhaal, het verhaal als reis.
Een fijn boek. In ieder hoofdstuk reis je mee naar uithoeken van de wereld en naar meer bekende plaatsen. Je reist mee met bekende schrijvers, je leert bij - laat ik ook een Steinbeck en Murakami bij me hebben - en krijgt interessante tips.

Af en toe een gedeelte lezen en dan de filosofische gedachten laten bezinken en over mijmeren aan zee. Of terugdenken aan herinneringen die je zelf hebt gemaakt op beschreven plaatsen. Nieuwsfeiten ophalen en in het licht van vandaag beschouwen.

Een reis om de wereld. Van Aziatisch Japan of Russisch Moermansk naar de oost- en westranden van de VS of Europees Noorwegen. Wat een kennis, vooral ook van literatuur.

'Boeken omvatten de wereld, en wie niet leest heeft maar weinig plekken bezocht. Enkel het een of het ander doen is half werk.'

Meer recensies van rbbrleest