vriendschap is wederzijds

rbbrleest 13 mei 2019
'Een jongetje is dol op zijn olifantje. Samen gaan ze naar de Huisdierenclub, maar daar mogen ze niet. Een meisje en haarstinkdier mogen ook niet naar binnen. Het is tijd voor een andere dierenclub waar iedereen welkom is!'

Dit boek raakte mij onverwachts meer dan ik had gedacht. Komt het door de tijd van het jaar, de aanloop naar 4/5 mei? Iedereen hoort erbij, ongeacht het in andermans ogen anders zijn op welke manier dan ook. Juist, je doet iets niet of 'Met z'n allen.'

Vriendschap en er voor elkaar zijn speelt ook een grote rol in dit boek. Jij helpt de ander, later helpt die ander ook jou. Niet te vergeten zijn de grappige details in de tekeningen of de keuze van het huisdier, bijv. een narwal.

Toegankelijke herkenbare tekeningen met voldoende tekst zodat het boek ook geschikt is voor de jongste kleuters.

Meer recensies van rbbrleest