De Valentines – Licht Camera Liefde van Holly Smale

RBogerd 08 juni 2019

© 2019 Uitgeverij J.H. Gottmer/H.J.W. Becht B.V. ISBN 9789025771195 Genre:YA

Holly Smale is een Engelse schrijfster. Haar boeken uit de Geek Girl-serie zijn grotendeels gebaseerd op haar eigen jeugd, waarin ze werd ontdekt als model. Later studeerde ze Engels en besloot om schrijver te worden. Haar debuut Geek Girl verscheen in 2013, inmiddels zijn er nog twee delen in de zesdelige reeks gepubliceerd.

Dit is het eerste deel van De Valentines-serie en gaat over de jongste dochter van het gezin.

Cover
De cover doet denken aan de natuur met al dat groen en de mooie papegaaibloemen en ziet er heel vrolijk en uitnodigend uit.

Samenvatting
Holly is de 15 jarige jongste en nog verborgen dochter uit de 4e-generatie van beroemde actrices genaamd De Valentines. Ze moet wachten tot het moment dat ze 16 wordt om dan pas in de spotlights te worden gebracht en geïntroduceerd als een Valentine, dit is een ongeschreven voorwaarde van de familie. Ze leeft naar wat haar sterrenbeeld aanraad en weeft daar haar eigen fantasie omheen. Ze kan zonder herkend te worden over straat lopen daar niemand haar gezicht kent, helaas wordt ze ook erg afgeschermd van de buitenwereld en heeft ze alleen haar fantasie om het eenzame leven dat ze leidt kleur te geven. Haar grootste streven is de liefde van haar leven vinden en daar bedenkt ze dan ook een heel eigen scenario omheen.

Mijn mening
Het is een heel vermakelijk verhaal over de hersenspinsels van een tiener en alles wat aan haar leven interessanter kan maken. Wel geschreven vanuit het perspectief van een redelijk wereldvreemd jong meisje op zoek naar liefde en geluk. Ze bezit zoveel positiviteit en doorzettingsvermogen, heerlijk gewoon.

Conclusie
Dit boek is van harte aan te bevelen aan tieners met name meisjes. Ze zullen de bladzijden ook leuk vinden, hartjes als paginanummers en een cactus als hoofdstuknummer refererend naar de cover. Haar fantasie is beschreven in een groter lettertype dan het standaard lettertype waar haar werkelijke leven mee verteld wordt, dit is naar mijn mening een storend geheel in dit boek, wel handig als je dat over zou willen slaan zoals door mij gedaan is de eerste keer dat ik dit las.

Meer recensies van RBogerd