Echte liefde

Rebecca 13 oktober 2018
Wauw wat een boek. Een heel goed boek met een logisch verhaallijn over de liefde tussen een man en zijn kat. Ik heb hem gelezen als e-book maar ik vind hem zo goed dat ik hem ga kopen voor in mijn boekenkast.

Bob de straatkat de naam zegt al waar het over gaat maar wel genoeg dat je nieuwsgierig bent naar het verhaal. James Bowen vertelt zijn levensverhaal erg sterk. Het geeft goed weer hoe het is om te leven met een verslaving en hoe het is om clean te willen worden. Ik vind het boeiend om te lezen het is toch een pittig onderwerp.

Ook vind ik het mooi hoe de liefde tussen James en Bob is ontstaan. Vooral omdat hij in een lastige periode zit en veel aan zijn hooft heeft om dan toch er voor te kiezen om voor een straatkat te zorgen. Misschien is het ook wel goed om te doen, om voor iemand te moeten zorgen, om ergens voor te willen en moeten leven. Het heeft gewoon zo moeten lopen. Bob is een kat die veel liefde geeft niet alleen aan de baas maar ook aan alle andere die hij tegen komt. Hij is een vriend voor iedereen. Door dat hij zoveel rust uitstraalt en zeg nou zelf jij zou er ook verliefd op worden. Ik in ieder geval wel. Want zo zie je maar dat dieren voor iedereen een goed idee zijn. Dieren geven liefde zomaar en ze vragen er zo weinig voor terug.

Ik vind het jammer dat het boek over Bob ten einde is. Nu op naar de film.

Meer recensies van Rebecca