Rhai-2306 02 januari 2005
Wat een waardeloos boek is dit. De plot is ongeloofwaardig, een cliffhanger komt zo vaak voor dat het tot een saai trucje is verworden en de 'interessante feitjes' zijn ofwel onjuist, ofwel te vinden in elke goede Rome-reisgids. Is er dan helemaal niets positiefs te melden? Nee, eigenlijk niet, want de beschouwing over de strijd tussen wetenschap en religie mist elke diepgang en de schrijfstijl van de heer Brown is genant slecht - zeker als het op het beschrijven van emoties aankomt. Voor de goede orde: ik ben niet gelovig, maar wel geïnteresseerd in religie, kunst en geschiedenis. De reden dat ik mij genoodzaakt zie zo negatief te zijn ligt echt in de debiliteit van het boek.