"Niewierra weet zelfs een traan los te peuteren" -****-

Richelle 24 februari 2017
In Het Dossier nemen we een kijkje in het leven van Josta Bresse.
Josta wordt op een ochtend wakker en blijkt slachtoffer te zijn van een orgaanroof. Dan blijkt dat het verleden, waarvan zij getracht heeft dit achter zich te laten, toch nog een prominente rol in haar leven speelt. Waarom is zij beroofd?

Josta is opgegroeid in de DDR (Duitse Democratische Republiek). Zij werkte als vervalser van kunst in opdracht van de Königstein Gruppe. Tot op de dag van vandaag blijft haar dit achtervolgen en ziet zich gedwongen om, hopelijk tijdelijk, het land te verlaten.
Zij slaat op de vlucht voor de Nederlandse recherche en gaat in Duitsland op zoek naar antwoorden. Hiermee hoopt zij haar eigen leven veilig te stellen.

Niewierra is er in geslaagd om de lezer zonder kennis van de Duitse republiek de nodige geschiedeniskennis bij te brengen èn een spannend boek te schrijven. Het boek laat zich niet gemakkelijk wegleggen, sleept je mee in het verhaal en dwingt je om het in één ruk uit te lezen. Niewierra weet zelfs een traan los te peuteren. 2017 is goed van start gegaan met deze thriller.

Meer recensies van Richelle