rik75-1979 09 mei 2006
Ik heb me compleet laten (mis)leiden door de eerste recensies over dit boek op Crimezone! Ik kocht De kleur van jaloezie in de waan dat ik de thriller van het jaar bemachtigd had.
Niets is minder waar.

Dit is een boek vol cliche's (sexy, vrouwelijke rechercheur van 32 in leren broek strijdt tegen collega's en crimineel), amateuristisch geschreven (sommige plotwendingen zijn soms niet te volgen) en het is slecht vertaald (veel fouten, woorden die niet bestaan: ""Het is verbazend dat..." waar bijvoorbeeld verbazingwekkend had moeten staan). Het boek is niet verdeeld in hoofdstukken en de hoofdpersoon doet totaal ongeloofwaardige dingen (zo vraagt ze tijdens een persconferentie de aanwezige pers om de camera's en microfoons uit te zetten en vervolgens doet ze uitgebreid uit de doeken hoe ze haet eerste lijk heeft aangetroffen).

NIET LEZEN! Dit kan elke gemiddelde amateur veel beter doen!