De auteur van Menthol heeft zelf een uitgeverij ( Achtbaan) opgericht om zijn boek uit te geven. Dat vind ik bewonderenswaardig. De vormgeving is prachtig en het is gezet in een prettig leesbaar lettertype. Er staan veel foto's in, sommige dubbel, wat een beetje jammer is en niet bij alle foto's staat een beschrijving. Ik kwam er pas op het einde achter dat er beschrijvingen achter in het boek staan.
Het is een fascinerend verhaal waarin de tijdgeest mooi wordt weergegeven. Bovendien een verhaal waarin de liefde alles overwint. Twee mensen die allebei voor hun tijd vrijgevochten waren en daarin elkaar vonden. Ze trokken zich weinig aan van de buitenwereld. De vraag die bij mij achterblijft is: zou Menthol door zijn charme de oorlog hebben overleefd? Je gaat namelijk van die man houden. De schrijfstijl vond ik soms wat kinderlijk overkomen met al die bijvoeglijke naamwoorden, toch heb ik het vlot uitgelezen.

Reacties op: Een man waar je van gaat houden

Bestel dit luisterboek voor  €14,95 bij