Adembenemend prachtig verhaal!

Rita Leyman 30 juni 2019
J.B. Hathewine is een pseudoniem van twee Antwerpse auteurs. Dit zijn twee vriendinnen die dezelfde droom hadden namelijk een boek schrijven. Zo is het debuutboek 'Blauw' ontstaan.
Via facebook heb ik het boek leren kennen en had ik de kans om het ebook te lezen.

De titel 'Blauw' is heel goed gekozen. De blauwe kleur speelt een belangrijke rol in het verhaal Blauw is de kleur van zee en lucht, de kleur van rust en vrede.
De kleur komt ook terug in de heel mooie cover : een blauw zeezicht. Een zee die heel rustig is maar in het verhaal ook heel woelig kan zijn.

Het verhaal gaat vooral over het leven van Olivia, een Antwerps galeriehoudster. Zij is heel goed bevriend met Ella met wie ze al jarenlang een geheim heeft. Ze worstelt al lange tijd met schuldgevoelens en verdriet. Wanneer het haar teveel wordt en ze bijna tegen een boom knalt, vindt Ella dat ze dringend professionele hulp moet zoeken. Door de ontmoeting met Nina ontdekt Olivia dat zij niet de enige is die geheimen met zich meedraagt. Dit is het moment dat het verhaal ons meeneemt in een rollercoaster van emoties.
Liefde, eenzaamheid, hoop, vriendschap en familie zijn de thema's van het boek. Het verhaal is zo vlot geschreven dat je eenmaal in het boek begonnen bent, het heel moeilijk kan wegleggen. Alle puzzelstukjes passen op het einde allemaal mooi in elkaar.

'Blauw' is een adembenemend prachtig verhaal, een debuut dat 5 ***** verdient..
Hopelijk werken de dames verder aan hun droom en mogen we in de toekomst nog mooie pareltjes van hen lezen.

Meer recensies van Rita Leyman