Briljant boek

Ronald Wielink 19 november 2017
Dit is een niet-horror-boek van Stephen King. Ik heb zelf dit boek in het Engels gelezen. Het is een goed geschreven boek dat je helemaal meeneemt naar een andere tijd in ander een land. King is supergoed in het vertellen van het verhaal, daardoor wordt je echt het verhaal ingezogen. Wat ik superknap vind is dat hij het gevoel van het tijdperk heel goed op me kon overbrengen zelf al ben ik niet erg goed op de hoogte van dit stuk Amerikaanse geschiedenis.

daarnaast: ik ben een liefhebber van "wat-als-verhalen" en de moord op JFK is natuurlijk een klassieker. In het voorbij gaan leer je ook wat meer over de aanloop naar deze moord en de achtergrond van de dader.

tot slot weet King het verhaal over de tijdreis terug naar 1958 - 1963 heel aannemelijk te maken en is het slot consistent met alles wat daarvoor in het boek gebeurt (wat ik in de serie die van het boek is gemaakt enigzins miste).

Meer recensies van Ronald Wielink