Emoties en reizen

Saartje 04 december 2016
Dit boek was het begin van men passie voor Elizabeth Gilbert. Elizabeth is afkomstig van conneticut uit een klein gezin haar zus is ook schrijfster. Als een mens geen tv heeft dan lezen we dat deden zij dus ook en legden daar de basis om schrijfsters te worden. Ze deed verschillende dingen voor ze freelance journaliste werd , haar echte doorbraak was dan eet bid bemin ook nog in het Nederlands mannen van staal, pelgrim, toewijding en het hart van alle dingen. Leuke anekdote ooit was ze barmeisje in een coyote ugly bar de film coyote ugly is gebaseerd op een artikel dat ze erover schreef 1 van men favoriete films. Het boek gaat over een vrouw die probeert zichzelf terug te vinden op reis.
Het boek was vlot en meeslepend. Ik kon haar emoties voelen bv toen ze beschreef hoe ze zich die nacht voelde toen ze besefte dat het zo niet verder kon. Op reis kon ik me helemaal een beeld maken van de plaatsen en de mensen die ze daar ontmoette kon me vooral de tempel en de oude medicijnman goed voorstellen . In Italië had ik vaak het gevoel dat ik mee at en de smaken bijna kon proeven toen ze de pizza beschreef in de beste pizzazaak. In de tempel in India kon ik door haar beschrijvingen vaak de stilte en rust voelen. Dit was één van de zeldzame boeken die een invloed achterlieten op men leven ging zelf aan yoga doen.

Meer recensies van Saartje