Eens en (waarschijnlijk..) nooit weer

06 september 2016
Ik moest en zou eens een Bouquetromannetje lezen. Dus toen de kans daar was om gratis een zo’n geval te lezen nam ik die kans met beide handen aan. En daar ben ik blij om. Ik had een Bouquet Special waardoor ik drie meukverhalen heb gelezen die geenszins van elkaar verschilden.

Zoals je ziet geef ik deze ‘trilogie‘ maar één ster want dat is alles wat ik kan doen. Meer kan ik er ook niet van maken. Dat wil niet zeggen dat het niet zeer vermakelijk was. Ik denk niet dat Penny Jordan zichzelf serieus neemt, ze moet zelf ook wel weten dat dit geen hoogstaande literatuur is. En dat hoeft voor de doelgroep klaarblijkelijk ook niet, want deze boekjes worden nog steeds goed verkocht.

Wat zo slecht is, is dat als je één verhaal hebt gelezen, je ze allemaal hebt gelezen. Ze volgen allemaal hetzelfde stramien: twee mensen kunnen elkaar niet uitstaan maar zijn stiekem verliefd en op het eind delen ze de passie weer. Iedereen is constant boos en in hunkering. Het eindigt ook niet met een voorzichtige relatie nee pats boem gelijk trouwen en zwanger, het echt werk. Best aan te raden voor een keertje, maar ik maak hier geen gewoonte van.

Meer recensies van