sacha bonroy 18 oktober 2011
4 of 5 sterren... Het was meer dan zeer goed. Dit boek leest als een sneltrein. Ik kocht het op woensdag en vrijdag was het al uit. Normaal gezien doe ik enkele weken over een boek. Dik is het boek niet; 203 blz. Peter Paul-Dirickx heeft dan ook alle overbodige onzin achterwege gelaten. Het gaat over geld, seks en eikels (niet diegene die je in de natuur vindt). De schrijver zit wel met een complex: het Finis Terrae (Dit is een echt bestaand appartementencomplex dat in het natuurgebied het Zwin is verrezen) en hij vraagt zich duidelijk af hoe dit mogelijk was.
Het verhaal speelt zich af in Antwerpen -de toeristische trekpleister voor Nederlanders in Belgiƫ- en het mondaine Knokke waar graaf-burgemeester Tytgat het sinistere brein is achter Compagnie de Zon die verantwoordelijk is voor het optrekken van het Finis Terrae schandaal/complex. Ik heb dit zeer graag gelezen!