Verdwijn is inderdaad niet het beste boek van Tess Gerritsen maar is zeker geen slechte thriller. Het verhaal is rauw en somige passages zijn inderdaad ruw maar wanneer je thema's behandelt als kinderverkrachting, illegale prostitutie, misbruik van vrouwen en moord kan je moeilijk een boek schrijven dat "soft" is. Dat sommigen hier geschokt reageren bewijst volgens mij alleen dat Gerritsen een fantastische schrijfster is die in haar boeken het juiste gevoel kan leggen en de lezer kan raken! Verdwijn is dan ook een aanrader voor iedere Gerritsen fan zonder echt fantastisch te zijn. Ook de terugkeer van steeds dezelfde personages schept een band met de lezer want naast het eigenlijke misdaadverhaal zijn de belevenissen en onderlinge relaties van Rizzoli, Dean en Maura Isles misschien wel even belangrijk om te lezen.

Meer recensies van Sammy Tempels-2280