sammy tempels 04 december 2010
Cussler is een meesterverteller en zijn kennis van de maritieme wereld komt duidelijk naar boven in zijn boeken. Inferno op zee is razend spannend en doet nadenken over de mogelijkheden die fanatiekelingen hebben om dood en verderf te zaaien in onze dagelijks leven. Een olie- of gastanker in een haven opblazen hoeft geen fictie te zijn (niemand had 09/11 verwacht).
Pitt hangt weer de held uit zoals we van hem gewend zijn samen met Giordino. Hij redt passagiers van een cruiseschip, vaart met onderzeeƫrs, vliegt met alle soorten vliegtuigen, enz...
Ook de cameo van de auteur zelf is weer goed geplaatst. Cussler komt graag in zijn eigen verhalen voor als de oude, toevallig passerende, schipper.
Het einde van het boek is voor de "Pitt" liefhebber een zeer aangename en onverwachte verrassing!

Meer recensies van sammy tempels