Explosieve start

Sander 21 juni 2019
Een vlotte en explosieve thriller mag je Boem Boem zeker noemen. Dit eerste deel van het tweeluik heeft me van begin tot eind vast weten te houden door een interessante schrijfwijze, goede opbouw en sterke verhaallijnen.

De belangrijkste gebeurtenissen vinden plaats in 2 tijdsvensters. De tijdsvensters 1986 en 2020 zijn beide helder uitgewerkt en zijn sterk opgebouwd en in elkaar verweven. Het verhaal wordt goed verteld en de gebeurtenissen in het toen (gebeurtenissen in het leger) en heden (aanslag) lopen goed in elkaar over. Hierdoor ontstaat een sterk en explosief verhaal over aanslagen en terreur dat je geen moment los laat.

Vanuit de verschillende verhaallijnen zie je door het belichten van verschillende personages ook meerdere kanten van het verhaal. De personages zijn goed op elkaar aangesloten en zijn op de minder prominente rollen sterk uitgewerkt zonder de veel onnodige omschrijvingen.

Hoewel het onderwerp natuurlijk vreselijk is, is het boek wat mij betreft een aanrader omdat je mee wordt gezogen in het verhaal en onderzoek. Deel twee mag wat mij betreft dan ook snel volgen.

Meer recensies van Sander