teleurstellend

Sander 18 oktober 2017
Het tiende boek van Meyer dat ik heb gelezen is zwaar tegengevallen.
Waar veel boeken vlot zijn geschreven met een fijne verhaallijn is Feniks maar moeilijk te lezen. Geen moment is het verhaal leuk geweest, waardoor de aandacht snel verslapt.

In Feniks draait het om twee zaken die deels in elkaar overlopen door verdenkingen. Centraal staan de moorden op verschillende mensen met een gezamenlijk verleden. Daarnaast is een bankovervaller actief die door samenloop van omstandigheden ook verdacht wordt van de moorden. Nadat Griessel uit de afkickkliniek is gekomen wordt hij op de zaak van de overvallen gezet. Al snel vordert dit onderzoek.
Het moordonderzoek komt in een stroomversnelling wanneer een belangrijke aanwijzing wordt gevonden. Dit zorgt nog voor een onverwachte wending. Het heeft echter het verder matige boek niet meer kunnen redden.

Meer recensies van Sander