Goed te volgen legal thriller

Sander 14 juni 2019
Legal thrillers staan vaak vol met termen waardoor niet iedereen lekker in het verhaal komt. Het laatste alibi had dit voor mij niet. De aangename schrijfstijl zorgt ervoor dat het geheel goed te volgen is en geeft je als lezer een toch door de rechtsgang en wat voor sluwe zaken daarbinnen gebeuren.

Jason komt na de ontmoeting van een nieuwe cliënt opeens aan de andere kant van vervolging te staan. Niet als advocaat maar als verdachte van moord. De indeling van het boek is prima. Van de dagen in de rechtbank naar de terugblikken van wat er precies heeft plaatsgevonden ontvouwt zich voor de lezer een goed plot met een onverwachte wending.
De hoofdpersonages zitten goed in elkaar. Een aantal andere personages hadden iets dieper uitgewerkt kunnen worden, maar uiteindelijk wordt het verhaal er niet minder door.

Een prima boek voor degene die van niet te zware legals houdt.

Meer recensies van Sander