Bijwerking, een waarschuwing!

Sandra Bakker 29 november 2015
Bijwerking is het vierde boek met Britt Franken in de hoofdrol van Heleen van der Kemp, waar ik van heb genoten. Een goed geschreven verhaal als waarschuwing naar de jongeren in onze samenleving over het gebruik van pillen en de bijwerking ervan.
Een zeer prettig geschreven verhaal, waar wel enige spanning ontbreekt in vergelijking met haar vorige boeken, maar zeker boeiend en aan het einde nog een wending die ik niet heb voorzien.
Britt, als hoofdkarakter in de verhalen samen met haar dochter Bo, bleef wat meer op de achtergrond. Er komen dan ook veel karakters in het verhaal voor, wat het verhaal wel een goede invulling geeft. Niet alleen voor volwassenen, maar ook voor de jong-volwassenen is dit zeker een goed boek om te lezen.
De cover in de opvallende kleur knalgeel is niet direct wat een lezer wellicht uitkiest. Maar dat bewijst weer dat een cover ook niet alles zegt over de inhoud van het boek.
Ik kijk weer uit naar het volgende boek van Heleen: of dat een vijfde deel over Britt gaat worden of een stand-alone titel.

Meer recensies van Sandra Bakker