Mooie illustraties

Sandra Hutchison 11 september 2017
Het prentenboek De glimlach van de Prinses staat vol met opvallende kunstwerkjes, collages met batikmotieven. Het boek ademt daardoor een Indische sfeer uit. In het verhaal ontmoeten we de Prinses met de mooiste glimlach, deze lach doet iedereen zijn of haar zorgen snel vergeten. Mensen staan dan ook dagelijks te wachten om een glimp van de prinses op te vangen. Wanneer de prinses ontvoert wordt door een gevaarlijke draak verdwijnt met haar alle blijdschap uit het land. Vele falen bij hun poging haar uit de klauwen van de draak te redden, maar dan komt er gelukkig een dappere matroos het verhaal binnen varen, zou het hem wel lukken? Een herkenbaar verhaal waarin het grappig is dat de prins of ridder in dit geval vervangen is door een matroos (en zijn paard door een boot). Het is een prentenboek voor kinderen vanaf vier jaar, het verhaal is dan ook redelijk eenvoudig gehouden. De mooie afbeeldingen maken het boek uniek en nodigen zeker uit om keer op keer uitgebreid samen met je (klein) kind te bekijken en het verhaal hier en daar met een vleugje van je eigen fantasie of die van je kind aan te vullen.

Meer recensies van Sandra Hutchison