Leest prima weg

Sandra 20 juni 2019
Het Huis aan de Vecht is een verhaal over 5 vrouwen die allemaal om hun eigen redenen toe zijn aan een nieuwe start. Ze komen te werken in Het Huis, een landhuis voor gefortuneerde senioren wat zijn deuren nog moet openen en op zoek is naar personeel. Allereerst worden de 5 dames voorgesteld en kom je de reden te weten waarom ze toe zijn aan een nieuwe fase in hun leven. Dit stuk neemt naar mijn smaak een iets te groot deel van het boek in beslag, daarentegen zorgt het er wel voor dat je een goed beeld hebt van de personages. Het meest opvallende personage is Barbara, zij deinst niet terug voor wat chantage hier en daar en is vast besloten haar droom te laten uitkomen. Niet goedschiks dan maar kwaadschiks.

Je maakt ook kennis met de bewoners van het complex, er zitten zeker een paar sympathieke personages bij.
Het leven in het Huis neemt eigenlijk maar een klein deel van het boek in beslag, maar toch gebeurt er heel veel. Het einde van het boek wekt helaas een beetje de indruk dat het af moest, het is wat te snel en te gemakkelijk.

De schrijfstijl is op zichzelf prima en past ook wel bij het onderwerp van het verhaal maar soms komt het wat ouderwets over door het gebruik van bepaalde woorden of de manier waarop iets beschreven wordt. Niet hinderlijk overigens. Fijn boek, waarbij je niet hoeft na te denken maar niet heel bijzonder.

Meer recensies van Sandra