kort en bondig

Sandra 08 februari 2018
Lina groeit op bij haar vader die een restaurant heeft waar zij altijd in de keuken moet helpen. De moeder is buiten beeld,ze komt een keer terloops ter sprake maar meer kom je over haar niet te weten.
Als Lina 15 is vindt vader Hugo dat ze maar op zichzelf moet gaan wonen, prima leeftijd! Hij heeft alles geregeld en vanaf dan woont Lina dus niet meer thuis.
In die tijd ontmoet ze de crimineel Rick, hij is 10 jaar ouder en zorgt op zijn manier voor zijn meisje.
Het behoeft weinig uitleg dat ook deze relatie geen normale is en uiteindelijk fout afloopt.
Lina en mannen / relaties is geen gelukkige combinatie.

Het boek is niet prettig geschreven mede door de korte hoofstukken. Door de harde woorden die gebruikt worden onstaat ook een beetje grimmige sfeer soms ,wat dan wel weer goed bij het boek past.
Daarnaast komen en er zo af en toe prachtige zinnen in voor:

'Buiten snel ik op de fiets naar zee, draag mijn woede het strand op'

Ik had graag gezien dat er wat dieper op een aantal gebeurtenissen was in gegaan, dat had wat meer duidelijkheid geschept

Het boek is makkeijk achter elkaar uit te lezen (152blz) maar toch soms een beetje zware kost .
Door de leesclubdiscussies ben ik wel naar sommige zaken anders gaan kijken maar overall nog altijd geen prettig boek.

Meer recensies van Sandra