Ik begon zondag in dit boek en kon het niet meer weg leggen, ik heb het boek in één ruk uitgelezen. Ja, je leest het goed: ik heb een THRILLER in één ruk uitgelezen. En bedankt Bianca Nederlof, daar gaat mijn zorgvuldig opgebouwde imago; “thrillers, nee dank je, ik houd van niet thrillers”, en lees ze vervolgens in één ruk uit. Maar alle gekheid op een stokje, ik heb geen hekel aan thrillers, mijn voorkeur gaat slechts uit naar literatuur.

Ongrijpbaar vertelt het verhaal van Silvia, haar grootste angst is haar zoontje Nick te verliezen. Dat deze angst niet ongegrond is blijkt al snel als zij haar zoontje uit het oog verliest tijdens de Sinterklaas intocht. Binnen enkele minuten verdwijnt haar zoontje Nick plotsklaps uit haar leven en uit dat van haar man David. Wat heeft het verleden van Silvia hier mee te maken, waarom heeft ze nooit aan David verteld waarom zij hem ooit zo toevallig ontmoette en waarom heeft zij nooit liefde gehad van haar moeder?

Nederlof weet wat zij doet, je merkt dat zij veel schrijfervaring heeft, zij doseert de spanning heel geleidelijk, net als Simone van der Vlugt, het verhaal heeft hedendaagse thema’s in zich (w.o. de huidige zwarte pieten discussie), het wordt in ik-vorm vertelt, wat er zeker toe bijdraagt dat je meeleeft met Silvia. In hoofdstuk één is de angst van Silvia al voelbaar, je wilt weten waar haar grote angst vandaan komt, ik bedoel elke ouder is bang om zijn kind te verliezen, maar Silvia’s angst is zo extreem voelbaar in het boek, hier moet iets anders achter zitten en dat is precies wat je meetrekt in het boek en waardoor je het niet meer weg kunt leggen.

Lees verder op mijn blog: klik (en doe gelijk mee met mijn winactie, dit kan nog tot en met 29 oktober a.s.!)

Reacties op: In één ruk uitgelezen, wat een thrillerdebuut!

Bestel het boek bij Libris vanaf 10,00 Bestel het ebook bij Libris voor 4,99
Bestel het boek bij Blz. vanaf 10,00 Bestel het ebook bij Blz. voor 4,99