mooi

sanhan 10 december 2018
Na het lezen van 'Een nieuw begin' was ik benieuwd naar haar 2e boek. De opzet van het verhaal is origineel, maar de weg naar het einde is nogal cliché. Waar ik niet mee wil zeggen dat het niet goed is, maar de clichés zijn wel rijkelijk aanwezig,

Na wat Jennifer heeft meegemaakt in het eerste boek, krabbelt ze weer overeind met haar dochtertje. Ze gaat terug aan het werk en wordt direct geconfronteerd met een onderzoek naar een zelfmoord dat er geen lijkt te zijn. De moeder van het slachtoffer kreeg een brief waaruit blijkt dat het niet zo is.
Wat er allemaal aan de hand is wordt stukje voor stukje duidelijk. Er vallen nog meer slachtoffers. Het onderzoek gaat in het begin traag vooruit. Op de zijlijn gebeuren nog meer dingen die het verhaal af maken.
Ook het privéleven van Jennifer wordt uitgewerkt. Her en daar krijg je verwijzingen naar 'Een nieuw begin' dat was goed om mijn geheugen op te frissen.
Ik heb genoten van dit boek, hoewel Een nieuw begin iets beter was voor mij.
Een aanrader, ik kijk alvast uit naar een vervolg, dat zal er wel komen vermoed ik (hoop ik) want het had een erg open einde.

Meer recensies van sanhan