Eve en Adam - Michael Grant en Katherine Applegate

Sanne Nijsen 19 november 2015
Eve en Adam – Michael Grant en Katherine Applegate

Creëer de jongen van je dromen.
Dat is de speciale opdracht die Eve krijgt in deze roman.

Middel: een hightech ontwerpprogramma in het lab van haar moeder.
Eve creëert Adam.

En hij zal perfect zijn toch?

Na een ongeluk waarbij Evening’s been loskomt van haar lichaam belandt ze in het ziekenhuis. Echter haalt haar moeder, dr. Spiker, haar direct weg zodat Eve kan herstellen op een afdelling van het bedrijf van haar moeder. Eve geneest ontzettend snel. Door Solo, de zoon van de verongelukte zakenpartners dr. Spiker, wordt Eve een beetje vermaakt maar komt ze ook achter een (nare) waarheid van haar moeder’s bedrijf. Eve krijgt een keuze, de waarheid verzwijgen of wereldwijd maken. Eve krijgt ondertussen ook een opdracht van haar moeder, spelen met een computerprogramma waar een “perfect” iemand gecreëerd kan worden. Echter zou het bij een programma blijven dacht Eve, totdat haar Adam opeens voor haar neus staat.

Het eerste wat mij opviel toen ik dit boek las, was wat voor een verwend nest Eve is. Ik heb me het hele boek ontzettend aan haar geërgerd. Ze is ontzettend verwend en wil altijd het laatste woord hebben.

Het boek heeft verder weinig diepgang en is totaal niet pakkend. Ook is het erg jammer dat het boek ontzettend voorspelbaar is, dit is al het geval vanaf de eerste pagina.

De gebeurtenissen volgen elkaar ook te snel op, er had naar mijn mening een periode tussen moeten zitten, zodat de lezers voor hunzelf de gebeurtenissen ook een beetje kunnen verwerken.

Ik geef dit boek 2/5 sterren.

Meer recensies van Sanne Nijsen