verrassend, spannend

Handschrift van de Duivel
Donald Nolet
Thriller/TRC
Uitgeverij Cargo

Zina kijkt naar de man die ze meende te kennen. De humor, de bescheidenheid.
Het relativeringsvermogen. Allemaal dekmantels voor iets anders.

Zina Welter, een briljante wiskundige word op het spoor gebracht van een geheimzinnig manuscript. Samen met een groep mensen met dezelfde interesse gaan zij op een zoektocht om het geheim te ontrafelen. Op haar weg naar de waarheid blijken mensen niet te zijn wie ze dacht dat ze waren. Ze komt in een wereld vol intriges terecht. Wie kan ze nog vertrouwen? Is het de offers waard? zal haar algoritme de waarheid kunnen achterhalen? De zoektocht door Europa leid haar naar een verrassende ontknoping.

Vanaf de eerste bladzijdes was ik gelijk geboeid. Twee sterke verhaallijnen vloeien door elkaar met een aantal verrassende wendingen. Het verhaal vind plaats in het verleden en het heden. De balans is precies goed. Na het lezen van de alinea’s die in het verleden plaats vinden was ik telkens nieuwsgierig waar ze toe zouden leiden. Heel interessant is ook dat er gebruik is gemaakt van geschiedkundige feiten en personages. Dat maakt het verhaal tastbaar.

Ik vond het boek vanaf het begin spannend! Bij elke bladzijde die ik verder las werd ik nieuwsgieriger. Het is een boek dat lekker vlot leest. Niet echt een heel eng, maar meer een light thriller. Dat doet zeker geen afbreuk aan het verhaal! Ikzelf was verrast door de ontknoping, die was anders dan ik verwachte. Een echte aanrader.

Meer recensies van Sannejms