Afstand

Sara Beerens 15 maart 2017
Dit boek gaat over de tegenstrijdige gevoelens van Adriaan van Dis. Enerzijds wil hij afstand met zijn moeder en anderzijds wil hij al haar verhalen horen. Het boek is in korte zinnen en met korte hoofdstukken geschreven. Dit zorgt er echter niet voor dat het boek makkelijker is. Doordat de moeder vaak onvolledige verhalen vertelt is het zeker in het begin van het boek moeilijk om te volgen waarover het verhaal gaat. De woordkeuzes in het boek zijn echter wel altijd goed gevonden. Ik vind het een mooi boek, maar het verhaal is niet altijd eenvoudig. Het boek wisselt ook af tussen diepgaande verhalen en humoristische opmerking, dat zorgt voor een mooi evenwicht in het verhaal.