De buurheks

Dat heksen mysterieus zijn dat weten de meeste kinderen. Maar dat heksen eigenlijk gewone mensen zijn die enerzijds heel veel van de natuur afweten en anderzijds heel dicht bij de natuur staan, weten niet zoveel kinderen. Dit boek is voor die kinderen een verhaal vol informatie en plezier.
Dit boek heeft me van begin tot eind geboeid. Ik moest en zou weten hoe het verhaal van Arie in elkaar zat.
Ik ken zelf een heks, heks Epona, die altijd met een papegaai op haar schouder loopt. Ze werkt met kruiden, verzorgt dieren en houdt van de natuur. Heks Vevina zou zomaar haar zus kunnen zijn.
Het boek is niet alleen leuk, spannend, grappig maar bovenal leerrijk. Er staan natuurfeiten in die ik nadien heb moeten opzoeken, want blijkbaar heb ik nog veel te leren over de natuur als ik ooit een echte heks wil zijn!
Een aanrader om te lezen en voor te lezen!