Wat een prachtig boek. Ik denk dat deze zelfs op nr 1 durf zetten in mijn top 100 van mooiste boeken. Deze heeft me tijdens de eerste 400 pagina's doen gibberen om de speelsheid tussen Liesel en Rudy tijdens hun uitstappen om boeken te stelen bij de burgemeestersvrouw en hun andere sportactiviteiten het voetbal en de atletiek, maar ook de groeiende liefde van Rosa ondanks de vloekpartijen van deze persoon. Voor mij had ze een gouden hart die haar pleegdochter lief had, maar het niet zo liet merken. Het was dan ook het verrassendste personage in dit boek. De relatie tussen Liesel, Hans en Max, daar kunnen wel nog veel van leren denk ik ... zeker in deze tijden. Maar dan waardoor deze boek op nr 1 doet belanden zijn de laatste 40 pagina's. ... De tranen hebben me werkelijk van mijn wangen gerold gedurende minstens een kwartier... slikken, ademen, ogen droog vegen, proberen verder te lezen ... pfieeuw zeggen want dit overkomt me echt heeeeeel zelden ...... maar heb hem uitgelezen met een aantal kleenexkes in de hand.

Reacties op: Zoekt naar superlatieven voor mooi

Bestel het boek bij Libris vanaf 19,99 Bestel het ebook bij Libris voor 4,99
Bestel het boek bij Blz. vanaf 19,99 Bestel het ebook bij Blz. voor 4,99