Aangenaam verrast

25 maart 2016
Geestesoog is het eerste deel in de nieuwe serie "The Mortality Doctrine". De hoofdrol is weggelegd voor Michael in deze reeks. Hij is een gamer in hart en nieren. Samen met zijn vrienden spendeert hij enorm veel tijd in het VirtNet. Hier komen hun stoutste dromen uit. Hoe beter ze kunnen hacken, hoe plezanter het wordt. Maar er zijn regels aan verbonden en die regels zijn er niet voor niets. Iemand houdt gamers gegijzeld in het VirtNet en de overheid vraagt Michael om hen te helpen. Een levensgevaarlijke opdracht waar de grens tussen spel en realiteit wel eens voorgoed veranderd zou kunnen worden.
Het verhaal heeft me enorm verrast. Ben nog niet dikwijls een reeks in het Young Adult genre tegengekomen waarin zoveel spanning zit en dan niet de romantische spanning. Persoonlijk zou ik deze reeks ook meer aan de New Adult toewijzen. De wereld waarin dit boek zich afspeelt ... de game wereld, het virtuele, is voor mij echt wel een welkome verrassing om nog maar te zwijgen in welke toestanden Michael allemaal terechtkomt... van oorlog scenario's naar totale waanzinnige scenario's waarin hij zijn vrienden moet vertrouwen en ook kwijtspeelt op een bepaald ogenblik. Maar dat heeft het verhaal ook nodig om verder te kunnen.
Het boek is vlot geschreven, heeft heel leuke personages, heeft een goede flow met een verrassend eindplot vond ik persoonlijk, wat me dan ook echt nieuwsgierig maakt naar het volgende deel in deze serie.
Een dik verdiende 4 sterren voor het verrassende verhaal wat James nu weer uit zijn pen heeft getoverd.

Meer recensies van