Boeiend

Opmerkelijk aan De Jongen is de manier waarop de lezer kennis met het personage maakt. Dit gebeurde in 154 delen. De schrijfstijl is misschien niet voor iedereen weggelegd en men zal er enigszins aan moeten wennen. Hoewel het soms wat vlak is en niet helemaal levendig is uitgewerkt, is er gelukkig wel sprake van een evenwichtige balans tussen plot, gebeurtenissen en personages.
Indien de lezer de auteur vooraf een beetje heeft leren kennen, blijft het niet onopgemerkt dat dit verhaal een echte MC Kleuver is. De overeenkomsten tussen verhaal en schrijver springen er helemaal uit. Jammer is het dat de schrijver er niet een extra redactieronde over deze eerste uitgave heeft laten halen. Ondanks kleine typefoutjes die niet ongemerkt zijn gebleven, is hij zijn eigen originele zelf gebleven en heeft hij naar mijn inzicht zijn sterren zeer zeker verdiend. Een boeiend verhaal dat het lezen toch waard is.

Meer recensies van Saskia Boree - SJM Schrijft